A se culca VS A dormi


În primul rând, aceste două cuvinte mă enervează enorm. De ce? Pentru că de fiecare dată când spun „Mă duc să mă culc” se găsește unul care să spună „cu cine?”. Parcă sunt obligat să spun neapărat ”Mă duc să dorm„, dar nu îmi place cum sună, și parcă ”mă duc să mă culc” sună mai bine.

Mă rog, să consultăm DEX-ul pentru aceste 2 cuvinte, ca să vedem ce înseamnă fiecare:

A SE CULCÁ mă culc intranz. 1) A se întinde pentru a se odihni sau a dormi. 2) pop. A avea relații sexuale (cu cineva). 3) (despre semănături, iarbă etc.) A se apleca la pământ luând o poziție (aproape) orizontală (din cauza vântului sau a ploii); a se poligni; a se pologi; a se pătuli. /<lat. collocare

DORMÍ vb. 1. a se odihni, a se repauza, (înv. și reg.) a somna, (înv.) a (se) poposi, a (se) răposa, (arg.) a soili. (Nu poate fi deranjat, acum ~.) 2. a mânea. (~ peste noapte la han.)

Știu că scrie la verbul „a se culca” definiția „a avea relații sexuale cu cineva”, dar ce treabă are? Dacă e vorba de sex, nu spun „mă duc să mă culc”, spun în față, „eu am plecat să mă fut”, ca să nu mă doară capul despre aceste două verbe, că până la urmă tot aia inseamnă.

Mai pe românește, a dormi și a se culca, pentru mine înseamnă a pune capul pe pernă, și a dormi bine.

About PanTeraS

Ce pot sa spun despre mine? As putea spune orice, dar nu are rost, asa ca... mai bine va las pe voi sa spuneti. Sau... Click aici pentru mai multe detalii.
This entry was posted in Parerile mele and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to A se culca VS A dormi

  1. mistavee says:

    =)))

Leave a Reply

