Ce înseamnă cuvântul „blog”?


Îi întreb mai ales pe cei care scriu pe un blog, ce anume înseamna?

Am încercat să caut pe dex-ul online acest cuvânt, dar el nu există în limba română, dar pe lângă cuvântul blog, am căutat cuvântul log, că doar de aici mi-a venit să scriu articolul.

Alog e acel blog audio, deci de acolo vine A-ul din fața cuvântului „log”.
Vlog e acel blog video, deci, ca și în cazul precedent, V-ul vine de la video, și după se termină cu terminația „log”.

Dar „BLOG” ce înseamnă?

Știu că blog-ul reprezintă o pagină personală, în care îți scrii gândurile personale, părerile, sau pur și simplu ai un blog de nișă, care tratează numai un anumit subiect. Nu e și cazul blogului meu, dar facem aluzie de blogul meu.

Eu tot mă întreb de unde vine acel „B” din fața cuvântului „log”, deoarece cuvântul log, luat din dex-ul online înseamnă:
log (engl.), diagrafie sau înregistrare grafică continuă a datelor obținute prin investigația găurilor de sondă, cu metode geofizice, asupra calității rocilor și fluidelor traversate (densități, porozități, proprietăți electrice etc.).

Deci, o înregistrare a anumitor evenimente, nu a ce precizează ei acolo.

Nu știu ce să spun, eu nu îmi pot da seama de unde vine acel b totuși, pentru alog și vlog am înțeles, dar pentru blog, nu pot să îmi dau seama, deși scriu pe un blog de ceva vreme, nu mi-am pus niciodată această problemă.

Cine îmi poate explica și mie ce înseamnă acel b din fața cuvântului log? Voi v-ați pus vreodată această întrebare?

About PanTeraS

Ce pot sa spun despre mine? As putea spune orice, dar nu are rost, asa ca... mai bine va las pe voi sa spuneti. Sau... Click aici pentru mai multe detalii.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ce înseamnă cuvântul „blog”?

  1. Pingback: Cum sa pictezi fara pensule-extraordinara Amy Shackleton – Cris Mary

  2. Cris-Mary says:

    Recunosc ca nu m-am intrebat niciodata dar un mic search pe google ajuta mereu .. avem weB LOG .. si cuvantul BLOG este un cuvant telescopat format din cele doua cuvinte ( pe wikipedia gasesti o definitie foarte buna)

    • PanTeraS says:

      Ce-i drept nu m-am omorat sa caut cuvantul in mai multe surse, m-am uitat doar pe dex, desi stiam ca undeva, in tot internetul asta mare, trebuie sa fie o definitie a acestui cuvant 🙂

Leave a Reply

